cecilialarssons

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Cecilia - 5 februari 2014 22:07

Hemkomna från Boma. Vi startade kvällen med en drink på "safari lodge" äntligen fick jag min "sweet and fruity drink" (internt skämt) det finns nämligen inget i drinkväg i det här landet, iallafall inte där jag befinner mig och dom andra har alltid så roligt åt mig och mina söta fruktiga drinkar som aldrig finns. Så nu när vi var på safari lodge så hade dom äntligen lite cocktails så det vart en strawberry daiquiri för min del, så nu har jag äntligen fått min drink. Safari lodge var för det andra ett helt otroligt fint och häftigt ställe, tyvärr inga bilder då de blev så mörka och inte gör någon rättvisa alls.
Sen åkte vi till Boma för att äta. Jisses vilket ställe, verkligen så afrikanskt man bara kan tänka sig med halmtak, inga väggar, träbjälkar i taken och bara hur mysigt som helst. Levande underhållning och dans, trummande osv och alla som var där och åt var med och dansade och spelade trummor. De va bara hur kul som helst. Maten med buffe, jag valde att inte äta maskar och annat konstigt men jag åt iallafall "guinea fowl" och vårtsvin. Tror vårtsvin är något av det godaste jag ätit, de och impala och kudu. Oxfilen hemma kan slänga sig i väggen... och efterrätten sen.. jag vräkte i mig två glas med chokladmousse, och en hel drös med bakelser. Taryn bara satt och skrattade åt mig att jag mådde illa sen. Efter lite vin och några drinkar senare så körde vi hem och jag kan säga att Taryn är den mestlättroade personen jag vet (hon jobbar nere i sydafrika egentligen men då hon har ansvar över det här projektet och är chef över dom här så är hon är ibland) det räcker med att göra "bunny ears" så dör hon. Så hon och jag flippade ur totalt på vägen tillbaka, "the fox", bunny ears och lite alkohol fick oss att totaldö i bilen, dom andra undrade nog verkligen vad vi gick på. På tal om att dö så ska jag sova nu då jag fortfarande är hur trött som helst! Men kvällen vart väldigt lyckad!

Johnatan, jag, Taryn, Brenda och Brendas faster

Av Cecilia - 5 februari 2014 16:44

Vilken meningslös natt, vi såg inte ett enda djur, jo vi såg ögonen på en "civat" laddar upp en bild nedan hur dom ser ut. Däremot soluppgången på morgonen var däremot heelt fantastisk!
Idag har vi gjort absolut ingenting. Sagt hejdå till Emil och Helene. Det är så himla tomt här utan dom och vi saknar dom redan. Jag var på apoteket med och fick en hydrokortisonkräm att använda till betten samt några tabletter att ta mot kliandet. Samt mer "sam buc" "it's like a hospital in your pocket" perfekt ska använda den om någon bryter sitt ben...
Sovit hela eftermiddagen och nu ska vi straxt åka in till stan och gå och äta på Boma en afrikansk restaurang med alla möjliga buffeer, underhållning och ja jag vet inte, har inte varit där innan så jag har ingen aning om vad det är men det ska tydligen vara fantastiskt. Ska jag vara ärlig går jag mest dit bara för att dom har ett helt buffebord med desserter som tydligen ska vara helt fantastiska.
Det är tydligen ett ställe som man måste gå till om man är här så vi får se vad det blir utav de! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards