cecilialarssons

Alla inlägg den 13 februari 2014

Av Cecilia - 13 februari 2014 16:52

Första dagen i Imire var underbar! Riktigt mäktig och god frukost innan vi gick ut för att hämta tegelstenar för att bygga upp i en av noshörningarnas boxar då det var en gyttjepöl där så vi släpade med det i ett par timmar samt att vi skulle krossa stenarna sen också med spadar och hammare. Lunchen var kanon, massa grönsaker och nyttig mat sånt som jag gillar. Nu på eftermiddagen har vi varit och matat en krokodil och ett lejon. Jag ska inte säga att jag direkt gillar sånna turistattraktioner egentligen men det är rätt maffigt att se måste jag säga. Här vet jag vilka som har hand om djuren och att dom har det "bra" ändå och dom är fortfarande vilda inte så att man kan kela med dom. Sen vandrade vi tillbaka till huset med noshörningarna och ställde dom i sina boxar igen. Och nu så väntar vi på kvällsmat. Ikväll kommer 4 volontärer tillbaka från ett par dagar i Victoria falls som jag inte träffat än så blir kul!
Försöker mig på att ladda upp två bilder på vårat fantastiska ställe vi är på med som garanterat inte kommer funka haha.

Av Cecilia - 13 februari 2014 07:49

Okej jag har ungefär bara en sak att säga... FYFAN vilket fantastiskt jävla ställe jag är på! Helt otroligt! Husen är hur coolt som helst och omgivningen är så vacker som den bara kan bli. Måste helt klart en av de vackraste platser jag varit på. Människorna är hur bra som helst och är som en stor familj. Jag delar rum med en som är mindre rolig men alla andra är bara så himla härliga. Vi har varit ute och matat noshörningarna och mockat deras boxar några av dem står i på natten för att vara skyddade från tjuvjakt.
Väntar på frukosten nu som ser underbar ut. Det är verkligen något jag saknade i nakavango där det bara var cornflakes och mjölk eller bröd med jordnötssmör till frukost. Här är verkligen allt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards