cecilialarssons

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Cecilia - 12 februari 2014 10:45

Kom på att jag inte uppdaterade igår. På förmiddagen var jag i skolan och vi satt och ritade lite med barnen och sedan spelade vi lite fotboll. Jag är absolut ingen barnkär människa men dom här barnen tycker jag faktiskt om. Dom blir alltid så glada när man kommer. En kille som jag förra veckan försökte lära räkna till 10 kom fram till mig och räknade till 10 för att sedan springa iväg igen. De äldre barnen som vi spelar schack med på fredagarna ropar alltid efter mig när dom ser mig. Av någon anledning här är dom små barnen alltid helt faschinerade av mitt hår. Rätt konstig egentligen att dom alltid pillar på mitt hår men inte typ Francies som har megalångt och blont hår som är mer exotiskt här.
På eftermiddagen åkte vi bara omkring i bushen och kollade lite djur. Nu börjar jag fundera på om jag ens uppdaterade om vad vi gjorde i måndags? Då var vi iallafall och spanade in anti-poaching teamets center där de bor. Jag kan säga som så att jag är rätt nöjd med min mögliga dusch och lukten av sur disktrasa i köket. Haha. Det var ett jättemysigt ställe dock med underbar utsikt över sjön. Men dom sover i tält och äter med händerna och har bara konservmat i princip.
Idag på morgonen så var vi ute på min sista game drive här. Vi fick faktiskt se rätt mycket djur för ovanlighetens skull. Nu blir det lunch sen ska jag bara ligga vid poolen hela eftermiddagen tills jag måste åka.
Jag får se nästa gång jag har möjlighet till att uppdatera här. Dom har tydligen wifi på mitt andra ställe jag ska till men det är väldigt sällan det funkar. Det återstår att se.
Ha det gott annars!

Vi var en stund på centret där alla gamedrive turisterna stannar för att äta.

Bilderna ovan är från det 5* hotellet som ligger här jämte.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards