cecilialarssons

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Cecilia - 4 februari 2014 15:02

Första dagen jag kom hit så fick jag benen fulla med myggbett och det såg groteskt ut. Igår satt jag i sanden och vart attackerad av sandflies uppenbarligen märkte jag inatt när jag vaknade vid 2 och inte kunde somna om sen då svedan var fruktansvärd. Att jag dessutom har fläkten avstängd och ett varmt täcke gjorde nog inte saken bättre, men tycker de blir så kallt annars haha. Så för att komma till punkt så har jag nu nya bett över hela benen, jag som va så glad att dom jag hade precis försvunnit..
Imorse var vi i skolan, Emil undervisade några äldre barn som kan engelska i naturkunskap. Vi andra försökte lära dom små barnen engelska, gick väl sådär. Ska inte påstå att mitt nya jobb kommer vara som lärare åtminstone. Vi hade även en stunds sportaktiviteter med barnen. Dvs fotboll med alla mot alla och 5 bollar.
Tillbaka för campet för lunch och nu har jag faktiskt legat inne och sovit i em när de andra varit i stan. Vi ska ha vårat nattcamp inatt istället och sitta uppe hela natten så kände jag behövde lite sömn innan.
Nu ska vi packa ihop alla nödvändigheter och bege oss ut i bushen för natten.
Sista kvällen med Helene och Emil då dom åker hem imorgon. På fredag åker Francie vidare till Zambia så då blir det bara jag och johnatan kvar. Kommer bli alldeles för tomt! Men som jag fattade de skulle de lomma några volontärer från nåt anti-poachin team och bo här. Vet dock ej när dom kommer. Sen kommer inte nästa nya volontärer förrens jag lämnar här nästa vecka. Så de blir en dyster vecka detta.

"Klassrummet" här nere.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards