cecilialarssons

Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Boma

Av Cecilia - 5 februari 2014 22:07

Hemkomna från Boma. Vi startade kvällen med en drink på "safari lodge" äntligen fick jag min "sweet and fruity drink" (internt skämt) det finns nämligen inget i drinkväg i det här landet, iallafall inte där jag befinner mig och dom andra har alltid så roligt åt mig och mina söta fruktiga drinkar som aldrig finns. Så nu när vi var på safari lodge så hade dom äntligen lite cocktails så det vart en strawberry daiquiri för min del, så nu har jag äntligen fått min drink. Safari lodge var för det andra ett helt otroligt fint och häftigt ställe, tyvärr inga bilder då de blev så mörka och inte gör någon rättvisa alls.
Sen åkte vi till Boma för att äta. Jisses vilket ställe, verkligen så afrikanskt man bara kan tänka sig med halmtak, inga väggar, träbjälkar i taken och bara hur mysigt som helst. Levande underhållning och dans, trummande osv och alla som var där och åt var med och dansade och spelade trummor. De va bara hur kul som helst. Maten med buffe, jag valde att inte äta maskar och annat konstigt men jag åt iallafall "guinea fowl" och vårtsvin. Tror vårtsvin är något av det godaste jag ätit, de och impala och kudu. Oxfilen hemma kan slänga sig i väggen... och efterrätten sen.. jag vräkte i mig två glas med chokladmousse, och en hel drös med bakelser. Taryn bara satt och skrattade åt mig att jag mådde illa sen. Efter lite vin och några drinkar senare så körde vi hem och jag kan säga att Taryn är den mestlättroade personen jag vet (hon jobbar nere i sydafrika egentligen men då hon har ansvar över det här projektet och är chef över dom här så är hon är ibland) det räcker med att göra "bunny ears" så dör hon. Så hon och jag flippade ur totalt på vägen tillbaka, "the fox", bunny ears och lite alkohol fick oss att totaldö i bilen, dom andra undrade nog verkligen vad vi gick på. På tal om att dö så ska jag sova nu då jag fortfarande är hur trött som helst! Men kvällen vart väldigt lyckad!

Johnatan, jag, Taryn, Brenda och Brendas faster

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 2 januari 2017 15:10

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 2719630670"

Av Cecilia - 13 december 2016 13:13

2719630670

Av Cecilia - 13 december 2016 12:56

Okej, nu har jag befunnit mig i Dubai snart en månad. Vi har hunnit flytta från hotellet i Deira till en lägenhet på the palm, till en lägenhet i JBR för att nu bo i en lägenhet i Marinan. Så när någon frågar vart jag bor så vet jag knappt det själv ...

Av Cecilia - 13 december 2016 12:55

Håller på och tvättar, tänkte gå ut och jogga en runda sen när maskinen är färdig. Och istället för att ägna denna tiden åt att städa färdigt, vaxa benen, fixa naglarna eller färga håret eller något annat vettigt så ligger jag här i sängen med en bur...

Av Cecilia - 12 december 2016 23:28

Okej, nu har jag befunnit mig i Dubai snart en månad. Vi har hunnit flytta från hotellet i Deira till en lägenhet på the palm, till en lägenhet i JBR för att nu bo i en lägenhet i Marinan. Så när någon frågar vart jag bor så vet jag knappt det själv ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards