cecilialarssons

Direktlänk till inlägg 25 februari 2014

Måndag

Av Cecilia - 25 februari 2014 04:56

Vilken helt underbar dag vi haft! Den började dock tråkigt med att Emma och Johanna åkte hem. Emma en vecka för tidigt pga borelia tyvärr. Några av dom andra volontärerna åkte med in till stan för att förlänga visum och förbereda för Alicias 30 års dag imorgon.
Jag, Bob, Eva, Alicia och Leah började morgonen med att lasta hö och foder på ett flak för att sen köra bort med det till elefanterna. Den vägen som tar 5 min att köra i vanliga fall tog en timme med ett ostabilt hölass med oss uppe på. Det var hur mysigt som helst att bara sitta där uppe på höet och prata om allt och inget och halvsova lite.
Efter frukosten så skulle vi köra buffelgödsel bort till skolan till deras trädgård. När vi kommer fram till stället så frågar Bright oss om han kan köra hela vägen fram till gödlet utan att fastna. Vi säger självklart ja då vi inte orkar bära gödslet 10 meter till bilen. Resultatet på det... ja självklart grävde hela bilen ner sig i helt färsk gödseldynga... dom fick komma med en traktor och dra upp oss och vi kunde verkligen inte sluta skratta.
På eftermiddagen var det meningen att vi skulle till skolan för sportaktiviteter men av någon anledning ställde Bright in det så vi åkte bara runt på bilflaket och kollade djur, Leah hittade på en saga om Eva som hon sedan skrev ner och målade bilder till som en liten bok. Så fruktansvärt sött av henne och en sjuk historia. Sen red vi hem på elefanterna. Jag red Kutanga den lilla bebiselefanten som är fruktansvärt liten och söt om man jämför med dom andra bjässarna. Han var perfekt höjd och jag var faktiskt inte vettskrämd för första gången. Jo en gång när Dan skulle försöka få honom att springa, då va jag påväg att hoppa av.
Paul hade köpt 2 liter jordnötssmör till mig när vi kom tillbaka från elefanterna som jag ska ta hem. Jag som avskyr det hemma men här älskar jag det! Det kom två nykomligar idag också. En mamma och hennes dotter. Från Usa. Dom ser ut att passa bättre i Hollywood fruar än här. Aja jag ska inte döma dem på utseende de är säkert trevliga!
Dagens betyg: 10 stjärnor av 10 för en helt fantastisk dag fylld med massa skratt och roliga stunder!

Min och Evas ena sambo. Vi har två fladdermöss i taket också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 2 januari 2017 15:10

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 2719630670"

Av Cecilia - 13 december 2016 13:13

2719630670

Av Cecilia - 13 december 2016 12:56

Okej, nu har jag befunnit mig i Dubai snart en månad. Vi har hunnit flytta från hotellet i Deira till en lägenhet på the palm, till en lägenhet i JBR för att nu bo i en lägenhet i Marinan. Så när någon frågar vart jag bor så vet jag knappt det själv ...

Av Cecilia - 13 december 2016 12:55

Håller på och tvättar, tänkte gå ut och jogga en runda sen när maskinen är färdig. Och istället för att ägna denna tiden åt att städa färdigt, vaxa benen, fixa naglarna eller färga håret eller något annat vettigt så ligger jag här i sängen med en bur...

Av Cecilia - 12 december 2016 23:28

Okej, nu har jag befunnit mig i Dubai snart en månad. Vi har hunnit flytta från hotellet i Deira till en lägenhet på the palm, till en lägenhet i JBR för att nu bo i en lägenhet i Marinan. Så när någon frågar vart jag bor så vet jag knappt det själv ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards