cecilialarssons

Direktlänk till inlägg 24 januari 2014

Nakavango

Av Cecilia - 24 januari 2014 19:17

Jag befinner mig för er som undrar på ett såkallat "big 5 reserv" med namnet Nakavango. Vi bor i en huslänga av ett väligt gammalt cementhus. Jag kan säga att jag inte går utan skor på mitt golv på rummet. Alla har iallafall egna sovrum och en del delar badrum men jag har ett eget. Sen har vi ett kök där det serveras mat tre ggr per dag samt matsal, datorsal/ bibliotek och en underbar terass och det är där man spenderar mest tid. Vi har även en pool.
själva reservatet är en inhängnad på 2500 hektar och räknas tydligen som väldigt litet. Det ligger runt Victoriafallen och här finns alla vilda djur man kan tänka sig. Såg en giraff idag bara när vi var ute och letade fåglar, vi såg även massor med zebror, rådjur, kudu?. vi satte också upp en kamera på ett ställe där noshörningarna troligtvis är på natten, vi kollar även efter spår från lejon mm. Så det är helt vilt, det enda som är det är att djuren är skyddade mot tjuvjakt här, vi har vakter som går runt på reservaten dygnet runt. Det är även ett stall för elefanter att komma och äta och där har dom även elefantridning osv. På reservaten planterar man även en speciell sorts träd som blommar på vintern då djuren annars inte har något att äta. Vi åker även runt varje dag och kollar så staketen är okej, försöker även ha koll på vilka djur som finns, förökar sig och vilka vars tillväxt minskar. Därav nattsafaris med tracking på morgonen som inte blev av idag då vädret va katastrof.
Det är väl ungefär vad som sker på själva reservatet.

Översta bilden är på vårt camp från baksidan och andra bilden är vår pool och den fantastiska utsikt vi har från baksidan på huset.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 2 januari 2017 15:10

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 2719630670"

Av Cecilia - 13 december 2016 13:13

2719630670

Av Cecilia - 13 december 2016 12:56

Okej, nu har jag befunnit mig i Dubai snart en månad. Vi har hunnit flytta från hotellet i Deira till en lägenhet på the palm, till en lägenhet i JBR för att nu bo i en lägenhet i Marinan. Så när någon frågar vart jag bor så vet jag knappt det själv ...

Av Cecilia - 13 december 2016 12:55

Håller på och tvättar, tänkte gå ut och jogga en runda sen när maskinen är färdig. Och istället för att ägna denna tiden åt att städa färdigt, vaxa benen, fixa naglarna eller färga håret eller något annat vettigt så ligger jag här i sängen med en bur...

Av Cecilia - 12 december 2016 23:28

Okej, nu har jag befunnit mig i Dubai snart en månad. Vi har hunnit flytta från hotellet i Deira till en lägenhet på the palm, till en lägenhet i JBR för att nu bo i en lägenhet i Marinan. Så när någon frågar vart jag bor så vet jag knappt det själv ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards