cecilialarssons

Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Cecilia - 28 januari 2014 17:25

Gick upp kl 6 för att åka iväg då Ian ( vår boss typ) skulle sköta lugnande injektioner på ett par "sables" sjukt vackra djur, har ingen bild på dom i telefonen tyvärr! Så vi kollade på när han sköt dom med lugnande pilar sen släpades dom upp på ett flak, varken vi eller Ian gillade att dom behandlade djuren som om dom hade varit döda och inte hade nåt värde. Men Ian kunde ju inte säga nåt då dom killarna hade sin egen boss och det var deras djur. Ian såg bara till att dom kom iväg okej. När vi kom tillbaka hade Emil och Helene redovisning på ett arbete dom gjort. Sen freetime tills efter lunch då vi skulle plantera träd, hämta elefantskit till att elda med och nu kollar vi dåliga youtube klipp i väntan på grillkväll.

Av Cecilia - 28 januari 2014 17:03

Började dagen med att göra en landningsplats för en helikopter här intill. Det är nämligen så att det håller på att spelas in ett tvprogram, nån britisk överlevnads grej så då skulle dom landa med helikopter här. Dom bor även här på vårt camp så det är överbefolkat här för tillfället. Kvar av oss volontärer nu är jag, Johnatan från Sydafrika, Francie från England och Emil och Helene från Danmark. En riktigt bra liten grupp!
På eftermiddagen gjorde vi färdigt våran eldplats, hur mysigt som helst! Vi bakade även en hel drös med muffins och scones då dessa "överlevare" från storbrittanien skulle ha det att äta.

Av Cecilia - 28 januari 2014 16:55

Slapp dag idag. Gick upp sent och låg sedan bara vid poolen och slappade. På eftermiddagen åkte vi till "Boat club" och drack litegrann och njöt av livet. Jag njöt lite mindre av mina fruktansvärda myggbett.. när vi kom tillbaka så va det meningen att vi skulle grilla osv men världens åskväder drog förbi och bidrog med strömavbrott, och blixten slog ner i 7 träd häromkring samt i telefonmasten så vi har varit internetlösa senaste dagarna. Åskvädret här är helt fruktansvärt!

Av Cecilia - 28 januari 2014 16:18

Anledningen till att jag inte valde att länka min blogg på facebook var för att jag ville veta vilka som läste och för att bara folk som faktiskt är intresserade av mitt liv i vanliga fall skulle kunna läsa. Jag kan säga som så att det helt plötsligt tre gånger fler personer som läser min blogg nu än vad jag gav ut länken till. Så jag undrar var alla andra läsarna kom från? Ni som vet med er att ni inte har fått namnet till min blogg från mig kan ju höra av er och tala om vilka ni är. Och om ingen av er gör det så var det här de sista inlägget från mig och jag kommer spärra bloggen imorgon. För jag tänker inte skriva något om jag inte ens vet vilka som läser så jag hoppas ni kan visa tillräckligt mycket respekt för att tala om det eller om ni vet med er att ni gett min länk till andra. Och det är bara för att jag vill veta vilka som läser inget annat!
Tack för mig!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards