cecilialarssons

Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Dag 2 på Cat Ba!

Av Cecilia - 26 februari 2015 17:13

Sov alldeles för länge idag men tänkte samtidigt att det inte riktigt spelade någon roll då det ändå bara var grått på himlen. Masade mig tillslut ändå upp ur sängen, hyrde en moppe och körde ur på en liten tur som varade i nästintill 10 timmar. Blev några stopp längs vägen blandannat vid en grotta som använts som sjukhus under kriget. Fanns ingenting kvar inne i grottan mer än själva rummen som var uppbyggda utav cement. En del delar var dock enbart gjorda ur berget. Var ett lite småäckligt ställe faktiskt. Mitt andra stopp blev vid en nationalpark här på Ön där dem, ja jag vet faktiskt inte vad den skulle vara bra för egentligen. Den var för att bevara regnskogen här men med tanke på att 70% av ön består av regnskog så fattar jag inte varför dem 15% skulle vara så speciella. Dock hade dem ett räddningscenter för langurer. Jag klättrade runt där i bergen i två timmar. Efter nästan 1,5 h var jag så trött på att och kvinnan i receptionen hade sagt att man hade en fantastisk utsikt där uppifrån. I helvete heller. Mötte några andra där uppe sen som var påväg ner så hängde efter dem så jag skulle slippa klättra nåt mer. Kan ju tillägga att jag var lite vilse också.. Dem frågade om jag inte skulle gå till utsiksplatsen. Haha tack men nej tack. Dem sa till mig att gå ändå. Okej när jag klättrat upp ännu mer så kom man upp på ett annat berg när alla träd äntligen försvann och dem byggt ett torn man kunde klättra upp i och utsikten var makalös! Så himla högt upp och man kunde se hur långt som helst. Tur jag mötte dem annars hade jag säkerligen missat det. Resten utav dagen har jag bara kört runt med moppen runt på hela ön och ätit och fotat en massa haha.
Var på massage ikväll igen. Så billigt att man skäms!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 2 januari 2017 15:10

"Kod för att importera min blogg till Nouw: 2719630670"

Av Cecilia - 13 december 2016 13:13

2719630670

Av Cecilia - 13 december 2016 12:56

Okej, nu har jag befunnit mig i Dubai snart en månad. Vi har hunnit flytta från hotellet i Deira till en lägenhet på the palm, till en lägenhet i JBR för att nu bo i en lägenhet i Marinan. Så när någon frågar vart jag bor så vet jag knappt det själv ...

Av Cecilia - 13 december 2016 12:55

Håller på och tvättar, tänkte gå ut och jogga en runda sen när maskinen är färdig. Och istället för att ägna denna tiden åt att städa färdigt, vaxa benen, fixa naglarna eller färga håret eller något annat vettigt så ligger jag här i sängen med en bur...

Av Cecilia - 12 december 2016 23:28

Okej, nu har jag befunnit mig i Dubai snart en månad. Vi har hunnit flytta från hotellet i Deira till en lägenhet på the palm, till en lägenhet i JBR för att nu bo i en lägenhet i Marinan. Så när någon frågar vart jag bor så vet jag knappt det själv ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards